verslag 19 - Reisverslag uit Layton, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 19 - Reisverslag uit Layton, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 19

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Layton

7 augustus
Vandaag zijn we van Cortez naar Layton gereden, een afstand van 570 km. Layton ligt ongeveer 10 mijl ten noorden van Salt Lake City. In Salt Lake City is geen kamer meer vrij omdat er een groot congres georganiseerd wordt. Vandaar deze voorstad aan de noordzijde van SLC. Onderweg hebben we eerst petroglyfen bekeken die vlak voorbij Moab aan de 279 Scenic Road te zien waren. Y had ons daar op gewezen en we hebben ze inderdaad gezien. Prachtige inscripties die de indianen daar in de rode rotsen hebben gegraveerd. Voor het eerst hebben we ook tijd om even een koffiepauze in te lassen en rustig aan een picknicktafel onder de bomen van een kopje koffie te genieten. Vervolgens zijn we het Nationaal Park The Arches in gegaan. We hebben de eerste zijweg naar de Windows Section genomen en we zijn doorgereden tot aan de North and South Window. Helaas konden we hier de auto niet meer parkeren waardoor we teruggereden zijn naar de Cove Arch waar we wel konden parkeren. Hier zijn we naar de bogen toegelopen. Het is een bijzondere ervaring om die fragiele constructie boven je hoofd te zien. Zo af en toe stort er ook eentje in. Alle rotsformaties hebben boeiende vormen en in de Hof van Eden zagen wij ook de vorm van olifanten, nog voordat we daarover op de kaart lazen…. Bijzonder ook hoe de rotsblokken boven op elkaar balanceren. Ook dit park is zeker de moeite waard om te bezoeken.
We rijden door een woestijnlandschap verder door naar Salt Lake City. Vlak voor dat we bij het meer aankomen verandert het landschap in groene bergen en is er duidelijk meer water beschikbaar. De volgende 40 mijl rijden we over een drukke vijf- a-zesbaansweg dwars door Salt Lake City in het drukke spitsverkeer. Rond zes uur komen we in ons hotel aan. Het is nog steeds prachtig weer hier.
Beste Hans, bedankt voor je reactie; wat onze ervaring met de wegen betreft, wij zijn nu in Arizona, Nevada, Colorado en Utah geweest en de lokale wegen zijn goed berijdbaar; soms wat aangesmeerd, maar geen grote gaten in het asfalt. De snelwegen zijn perfect. Wel hebben we de ervaring dat ze zó maar een stuk van 2 mijl eenrichtingsverkeer maken en dat je dan meer dan een kwartier staat te wachten voordat je weer mag doorrijden. De wegen in de steden en dorpjes zijn ook redelijk. Ik weet niet of dit door Obama komt ?….…Er wordt wel overal hard aan de weg gewerkt.
F en Y , jullie volgen ons trouw. Ja, we hebben de laatste dagen veel Nationale Parken kunnen bezoeken. Morgen gaan we door het Yellowstone Parc naar Big Skye waar we een dag zullen verblijven.
Dit deel van het reisprogramma leidt ons kriskras door dit deel van Amerika met de vele Nationale Parken, waar we met volle teugen van genieten.
Ja, Renske, onze Jacob houdt zich prima! Zo af en toe moet de ontsteking weer even vroeger of later gezet en moet er olie en water bijgevuld worden. We moeten er goed op letten dat we, als we bij een stoplicht moeten wachten, de hulpventilator aanschakelen om de motor extra te laten afkoelen. Dit moeten we ook doen als we gaan tanken, anders hebben we startproblemen. Verder snort hij dat het een lieve lust is…

• 09 Augustus 2014 - 13:19

Jacqueline Balteau:

Hallo Bob en Marjo,

Vandaag jullie reisverhaal vanaf 1 augustus gelezen. Dat hotel Circus Circus in Las Vegas is dat dat gigantische hotel waar die serie over dat casino (naam vergeten) is opgenomen ? Wist niet dat Utah volledig droog is; niets voor mij.... Wat een fraaie foto's hebben jullie gemaakt !
    Volgende week zaterdag vertrek ik naar Spanje en hoop vóór die tijd nog een stuk van jullie reis te kunnen volgen. Veel plezier !!

hartelijke groet,
    Jacqueline