verslag 15 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 15 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 15

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

1 augustus
Vandaag hadden we een rustdag in Tucson. We zijn met onze Jacob met de excursie meegegaan naar de Boneyard, een plek in de woestijn waar de Amerikaanse Airforce nog bruikbare vliegtuigen heeft opgeslagen. Deze worden of weer gebruikt of ze worden gesloopt. Het is een bizar gezicht, al die vliegtuigen daar te zien staan, soort bij soort, netjes op een rij gestald. We hebben een foto van een Stealth in dit verslag toegevoegd.
Na de excursie zijn we terug gereden naar het hotel, waar we rustig in en rond het zwembad hebben gezeten. Aan het eind van de middag hebben we nog een garage opgezocht om onze lekke band te laten plakken. Er zat een enorme spijker in, geen wonder dat hij langzaam leegliep. Na een soort intakegesprek zeiden de mensen van het bandencentrum dat het een half uurtje zou duren, maar na twintig minuten was de velg uitgedeukt, was er een plug in de band gezet en was het wiel uitgebalanceerd. Toen Bob wilde afrekenen zeiden ze: “Sir, it is for free!” Waarom weten we niet, maar we zijn wel blij dat we nu weer twee bruikbare reservewielen hebben.
Morgen gaan we naar Flagstaff en gaan we een rondrit maken naar de Grand Canyon.

2 augustus
Amerika is wel een verademing vergeleken met de voorgaande landen; alles is keurig aangeharkt, prachtige snelwegen zonder enorme gaten in het wegdek, geen verkeersdrempels, keurig nette WC’s bij de benzinestations. We kunnen daarom gemakkelijk kilometers maken. De rit naar Flagstaff is 400 kilometer, dat kunnen we in vier en een half uur rijden. Vanaf Flagstaff naar de South Rim van de Grand Canyon is een rondje van 300 kilometer. We besluiten dit vandaag te doen. We wijken even van de route af om het stadje Sedona te bekijken. Hier zijn prachtige roodkleurige bergen, en een kleine Canyon, de Oak Creek Canyon. De Bell Rock is een mooie klokvormige berg. Het is hier wel erg toeristisch. Maar we zouden dit nooit gevonden hebben als we er niet door F en Y op gewezen waren. Bedankt jullie, en de kaart komt ook heel goed van pas.
De rit naar de Grand Canyon is één van de hoogtepunten van deze reis. Als je boven bij het Mather Point staat zie je de immens grote en diepe Canyon en kun je alle kanten opkijken. De verschillende kleuren van de rotsen, een heel klein stukje Colorado rivier. Je raakt niet uitgekeken op dit uitzicht en de foto’s geven maar een klein stukje van de diepte weer. Er is ook wat wildlife aanwezig ; een paar tamme squirrels, een konijntje, een Condor nr. N7 op zijn vleugels. Hier wordt op een overdreven manier aan natuurbescherming gedaan, terwijl het ons verder opvalt dat we in Amerika in een wegwerpmaatschappij zijn beland. Bij het ontbijt in onze hotels wordt alle plastic bestek, bordjes en bekertjes etc. weggegooid. Maar de Canyon is indrukwekkend. De afdaling via Cameron terug naar Flagstaff is ook heel mooi, een droog woestijnlandschap. De onweersbui die we steeds boven de Canyon hebben zien hangen valt kennelijk pas voor ons in Flagstaff als we terug zijn gekeerd. Door de regen hebben we het rondje langs de Crater Vulcano niet kunnen maken. Al met al toch een prachtige rondrit die we niet graag hadden willen missen.

• 04 Augustus 2014 - 10:08

Renske:

Gaaf he die Grand Canyon, zo gigantisch groot! Je blijft inderdaad foto's maken.
    Ik zie dat jullie in hotel Circus Circus zaten in Las Vegas! Leuk.. Hugo & ik waren daar ook toen we in Las Vegas wagen, maar dan op de camping net daarachter! Leuke plek om zo de strip op te gaan. Hebben jullie nog wat gegokt?

Liefs Renske

• 04 Augustus 2014 - 10:58

Frank En Yvonne:

Hallo Bob en Marjo

Blij dat jullie zo genoten hebben van de trip naar Sedona.
    Dat stadje is inderdaad helemaal niets, erg toeristisch maar de tocht ernaar toe en daarna is prachtig. Gelukkig zijn jullie dat met ons eens.
    De Grand Canyon is met niets te vergelijken alleen maar genieten van de vergezichten en de dieren.
    Jullie zagen ook die leuke cactussen in Arizona. Die hebben wij dit jaar voor het eerst gezien. Je bent dan echt in de woestijn.
    Jammer van dat rondje naar de Vulcano Crater, maar je kunt niet alles hebben. Er valt genoeg te genieten.
    We zijn blij dat jullie iets aan de kaart hebben. Hij is niet voor niets zo versleten. Wij vonden hem ook erg prettig.
    We zijn erg benieuwd of jullie in Las Vegas wel de fontein te zien krijgen en wat jullie van de Strip vinden.
    We blijven jullie volgen en wensen jullie nog veel mooie kilometers.

Frank en Yvonne

• 04 Augustus 2014 - 11:38

Alphons:

Zo Marjo en Bob, dat gaat er groots een meeslepend aan toe, grootser dat de Grand Canyon gaat immers niet, meen ik te weten. Wij hier doen gewoon aan fietsen in het heerlijke zomerweer in het bescheiden Hollandse landschap. Daarbij vond ik een Bea-laantje in Odijk en heb dat meteen doorgemailed. Kleine beslommeringen, ver weg van weids Amerika. Wij kennen alleen de Rockies in West Canada, daar komen jullie nog, denk ik.

Fijne reis,
    Alphons

• 04 Augustus 2014 - 11:43

Hugo:

Hi, geniet ervan, lekker dat je nu even ontspannen wegen hebt inderdaad...groeten! - Hugo