verslag 13 - Reisverslag uit Guaymas, Mexico van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 13 - Reisverslag uit Guaymas, Mexico van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 13

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

30 Juli 2014 | Mexico, Guaymas

30 juli
Allereerst onze felicitaties aan Maarten in de hoop dat hij ons volgt via deze site. Proficiat en nog vele jaren! Inmiddels zijn we in Guyamas aangekomen na een rit van 800 kilometer door een kustvlakte waar veel landbouw is. De bedrijven worden grootschaliger en de proefvelden van Pioneer staan met bordjes aangegeven langs de kant van de weg. Veel mais, soja, tomaten voor de conservenindustrie, grote kippenfarms en megastallen voor koeien. Alles is hier vele malen groter dan we gewend zijn.
Het is verschrikkelijk warm buiten en een warme föhn waait naar binnen. Meer dan 42 graden Celsius. Tijdens het rijden verkoelt de wind enigszins, maar als we bij een tolpoort of een wegblokkade stilstaan, wordt het erg warm. Het is een tolweg waar we gisteren en vandaag op rijden. Dat betekent dat we regelmatig vreemde bedragen betalen zoals 103 pesos of 61. Het totaal van zo’n dag loopt aardig op en is te vergelijken met wat je kwijt bent op de tolwegen in Frankrijk. Verder moeten we regelmatig stoppen voor controle van de federale politie (die wuiven ons door), een controle door militairen en voor een fytosanitaire controle. Daarbij vragen ze ons of we vers fruit bij ons hebben. Dit mag niet van de ene naar de andere staat in Mexico vervoerd worden.
Onze reis gaat voorspoedig en met een uur vroeger komen we rond 5 uur in het hotel aan. We hebben tijd genoeg om nog even verkoeling te zoeken in het zwembad, maar de temperatuur van het zwemwater is net zo hoog als dat van een warm bad. Geen verkoeling dus, maar je kunt wel even het klamme zweet van je afspoelen.
Omdat dit hotel geen bar heeft hebben we vanmiddag al bier gekocht in een supermarkt. Ik had een literfles bier gekocht. Toen Bob de (inmiddels warme) fles in een koeler met ijsblokjes zette en nog eens goed omroerde knapte de bodem uit de fles en hadden we geen bier meer. De badkamer zat door de explosie onder het bier. We slapen vanavond in een kroeglucht. We hebben trouwens een prima hotel hier, één van de betere

• 31 Juli 2014 - 09:31

Theo En Corrie Uit De Bilt:

Op deze zonnige dag is het fijn ,dat ik jou Marjo,je met jouw 65st levensjaar feliciteren mag!
    Wij kijken nu ook met jullie reis mee,geniet van de zon en zee.
    Renske had voor ons de website(wij waren die kwijt)wij wensen julie nog een fijne tijd.!
    lieve goetjes van corrie en theo!!!!

• 31 Juli 2014 - 10:20

Theo En Corrie:

De verslagen gelezen, Marjo dat jij nog tijd kan maken om deze geweldige verslagen met kennis te schrijven geweldig,wij staan perplex wat jullie allemaal meemaken en leven met jullie en de reisgenoten mee,jullie hebeen al veel meegemaakt en wensen jullie nog veel succes toe en blijven van nu af aan de verslagen met volle aandacht lezen alsof wij met jullie mee reizen.
    En Bob jou kennis van aoto's is wel hard nodig ook al heb je een team van kennis om je heen je moet het maar weten en natuurlijk iedere dag toch maar zo'n 500-800km rijden petje af hoe jullie dit kunnen doen, volhoudenmaar en geniet van alles om je heen.
    Groeten uit de Bilt van Corrie en Theo.

• 31 Juli 2014 - 10:20

Renske:

Lieve Mamma,

Gefeliciteerd met je 65ste verjaardag! Geniet van je dag! Zo te lezen maken jullie weer genoeg mee!
    Veel liefs, Renske & Hugo

• 31 Juli 2014 - 16:09

Ton:

Een kroeglucht, heel toepasselijk, want vandaag is het echt feest, dus een gepaste dronkenschap is toegestaan. Het is nogal wat 65 en dat helemaal in je eentje gehaald. Trouwens jullie weten toch wel wat de oudste auto was niet?
    MARJO NOGMAALS VAN HARTE en Bob je weet het een pilsje is toegestaan.
    Hou jullie haaks op deze "barre" tocht.
    Bea en Ton

• 31 Juli 2014 - 21:48

Maria Langemeijer:

Beste Marjo,
    Al lezend merk ik,dat je vandaag jarig bent.Van harte nog vele jaren zoveel energie en schrijftalent.Ik geniet ervan: zie het allemaal bijna voor me.Maar ik mag 30 graden hier wat veel vinden.Ik zou niet willen ruilen wat dat betreft op jullie tocht.Nog veel prachtige reiservaring met hartelijke groet voor jullie beiden,
    Maria