16 juli - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu 16 juli - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

16 juli

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

17 Juli 2014 | Panama, Panama-stad

Vandaag hebben de chauffeurs de auto’s opgehaald in de haven van Colon. De chauffeurs gingen alleen, omdat er niet genoeg plaatsen in de bus waren voor alle bijrijders. Het ophalen ging in twee groepen, de eerste groep vertrok om 8 uur en de tweede om 9 uur. De eerste auto’s waren bij het hotel rond 13.00 uur en de laatsten rond 14.00 uur. Bob zat bij de tweede groep. Ze hebben eerst een tijd in de bus op het haventerrein gewacht, omdat de eerste groep nog niet klaar was. Maar toen de bus vertrekken moest, hebben ze naast een kleine loods en onder en afdak (omgeven door sterk kippengaas) kunnen schuilen tegen de brandende zon op het verder kale haventerrein. Jacob zag er goed uit toen Bob hem op kon halen. Hij startte meteen en de terugreis naar het hotel ging probleemloos. De meeste vrouwen zaten ondertussen in de schaduw rond het zwembad heerlijk te relaxen en toch ook in spanning af te wachten hoe alles zou gaan. Er ging een zucht van opluchting door de groep toen de eerste auto’s aan kwamen rijden.
Op het parkeerterrein bij het hotel staat nu een verzameling klassieke Volvo’s en iedereen is druk met de herinrichting van de auto. Voor onze auto was nog een verrassing, want Gerard Jan had, met behulp van zijn dochter en schoonzoon, stickers laten maken, waarop alle drie onze reizen afgebeeld staan. Het is een schitterend overzicht geworden, zie foto. We zijn er erg blij mee.
Morgen gaan we het eerste traject rijden. Van Panama City naar David, een stad nog in Panama op een afstand van 400 km.

• 17 Juli 2014 - 09:40

Wimpie Uut Grunn:

Lieve Bob en Marjo,

Leuk om jullie weer te volgen en fijn dat jullie jacob in
    goede staat hebben aangetroffen.
    Ik wens jullie een hele mooie enerverende reis toe.
    Wim

• 17 Juli 2014 - 16:53

Bea En Ton Von Burg:

Zo ouwe vrienden daar gaat ie weer, wat een ruk.
    Wij wensen jullie een prachtige tocht met uitsluitend stralend weer EN zonder panne.
    Bea / Ton

• 25 Juli 2014 - 08:00

Maria Langemeijer:

Inmiddels zijn jullie avonturen tussen de vulkanen(ook te zien) bij verslag 7 aanbeland.
    Jullie verslag ervan geeft de spannende ervaringen leuk weer:na de goede afloop!
    Veel plezier:elke dag een week ervaringen.Geniet er samen van!
    Maria