verslag 28 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 28 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 28

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Anchorage

19 augustus
Vandaag is het een rustige dag. Hij begon grijs, maar aan het begin van de middag klaarde het weer op en nu aan het eind van de dag schijnt de zon uitbundig in ons appartement. We zijn naar de Chena Hotsprings geweest via de Chena Hot Spring Road die 59 mijl lang is en aan het eind eindigt in een resort, waar de warmwaterbron wordt geëxploiteerd. Het haalt het niet wat de entourage betreft, met wat we eerder onderweg hebben meegemaakt in de Liard Hotsprings. Het water was wel erg lekker warm.
De weg er naar toe daarentegen was erg leuk; eerst dichtbij Fairbanks al die huizen die verscholen achter de bomen lagen. Aan het aantal brievenbussen kon je zien hoeveel mensen er aan de zijwegen wonen. Sommige huizen zien er prachtig uit; bij sommigen is het een rommeltje op het erf. Het is hier nog jagen en verzamelen. Alle auto’s die de familie heeft gehad staan in de tuin weg te roesten. Dichterbij de Hotsprings is een natuurpark, waar veel wordt gewandeld en gerecreëerd. Daar was nog een kans om een ‘moose’ te zien. Helaas hebben wij het dier niet gezien, maar mensen die vlak achter ons reden wel. We zullen een foto van ze krijgen…
We waren ruim op tijd terug voor de grote happening van vandaag: een defilé door de stad, begeleid door de plaatselijke oldtimervereniging met hun auto’s. Om zeven uur stelden we ons op. Zelfs de plaatselijke pers en de TV waren aanwezig om alles vast te leggen. Een kwartier later reden we. Telkens één Alaskaan en dan vijf Volvo’s. Zoveel mogelijk de oudste voorop. Het werd een enorm leuke rit die eindigde in het Pioneerpark; een soort openluchtmuseum waar je ook nog prima onbeperkt eten kunt. Eve d’Angremont, onze contactpersoon had alles in twee dagen kunnen regelen. Een enorme prestatie. Dit was de eerste keer deze hele reis, dat we zo gezellig als compleet reisgezelschap bijeen waren, compleet met een lining up en goede contacten met de locals.
We zijn Eve en haar vrienden zeer erkentelijk voor alles wat ze voor ons hebben gedaan.
Op 20 augustus zijn we van Fairbanks naar Anchorage gereden. De route voert langs het Denali National Park. We zijn dit park ingegaan en hebben een korte wandeling gemaakt langs beide kanten van de rivier. Het is hier heel mooi en we zien een ‘ground hog’ die het duidelijk leuk vindt om zich te laten zien. Hij poseert zelfs voor de foto, die een van onze reisgenoten maakt. De route naar Anchorage gaat verder langs dit Nationaal Park en geeft prachtige vergezichten op met sneeuw bedekte bergen. De Mount Mc.Kinley komt uit de wolken tevoorschijn en het weer klaart helemaal op. De laatste 400 km is behoorlijk saai door uitgestrekte bossen. We zien geen wild meer onderweg.

• 22 Augustus 2014 - 16:14

Cobi En Evert:

Wat weer een geweldig leuk verslag van een adembenemend mooie reis. We genieten iedere keer enorm van het steeds weer nieuwe verslag.De foto's zijn tevens heel leuk, ze geven een goede indruk van hetgeen jullie gezien hebben.
    Ja, aan alles komt een eind, ook aan dit . Jullie komen thuis met eindeloos veel verhalen, maar het zal eerst wel even wennen zijn in ons kikkerland.
    Een heel goede terugreis, vele groeten uit een nat en kil Nederland.

• 22 Augustus 2014 - 16:18

Frank En Yvonne:

Dit is alweer de laatste keer dat we van jullie verslagen en foto's kunnen genieten.
    Dat wordt afkicken.
    Jammer van de moose maar verder moet het geweldig geweest zijn om zo met de locals op te trekken.

Tot ziens

Frank en Yvonne