verslag 26 - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 26 - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 26

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

16 Augustus 2014 | Canada, Whitehorse

16 augustus
We zijn al in Beaver Creek. Het is vier uur in de middag en we zijn in ons motel aangekomen. Beaver Creek bestaat net als alle andere dorpjes langs de Alaska Highway uit een paar benzinepompen, een paar restaurantjes en een paar motels. We hebben inmiddels ook een piepklein kerkje ontdekt. Verder is er niets te beleven. We hebben wat rondgewandeld en een biertje gedronken op het terras aan de overkant. Daarna hebben we daar ook gegeten. We zijn hier met totaal 6 teams. Heel veel teams zijn deze zuidelijke route langsgegaan en hebben een onderdak langs de route gevonden of nog in Canada, of al in Alaska. Morgen gaan we de grens over naar Alaska en verlaten we Canada.
Vandaag hebben we op de route hier naar toe een coyote (dat is een kleine wolf) gezien. Er staken er twee over, en eentje bleef naar ons staan kijken. Toen we hem wilden fotograferen verdween hij. Het was overigens een prachtige route langs een mooi natuurgebied, hoge bergen met gletsjers en een lang gestrekt meer, Lake Kluane, waar we kilometers langsreden. Verder bezochten we een natuurmuseum, dat alle grotere dieren van Yukon in opgezette vorm herbergt. Veel van de opgezette dieren hebben we niet gezien, maar sommige ook weer wel. Op mijn vraag hoe groot de kans is dat ik een eland zie, was het antwoord; dat is een kwestie van geluk! Afwachten maar…..,wie weet.

• 17 Augustus 2014 - 21:13

Maria Langemeijer:

Dag marje,
    Met grote bewondering lees ik je verslagen:gezellig en je ziet de wolf bijna voor je.
    Suikses met een eland.Ik hoorde van Truus,dat jullie gebundelde bijdragen heel professioneel zijn samengevat.Ik denk,dat je ongetwijfeld ook daarin je inbreng hebt gehad.In september beginnen wij weer op de eerste woensdag.Jij kunt na jullie terugkeer dus nog even acclimatiseren.
    Maar eerst nog even de laatste etappes in Alaska.Veel sukses en plezier ervan,
    Maria

• 18 Augustus 2014 - 16:57

Renske:

Hopelijk zien jullie nog in Eland... In Zweden werd ons geadviseerd om in de schemering te rijden, omdat dan de kans het grootst is ze te zien! En wij zagen er 1...
    Veel plezier de laatste dagen! Gaat ook wel weer heel snel ineens!

Liefs x