verslag 16 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 16 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 16

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Gisteren, 3 augustus, in Las Vegas hebben we onze ogen uitgekeken. Wat een gigantisch circus in ons hotel Circus Circus. Zó verschrikkelijk druk met zoveel winkeltjes, watermassage, gokhallen en allerlei andere activiteiten die niet in een normaal hotel aanwezig zijn. Maar dit is ook niet een gewoon hotel. Wij hebben kamernummer 16705, op de zestiende verdieping in dit enorme complex. Het enige voordeel als je zo hoog zit, is, dat je ver van het lawaai vandaan zit. We hebben de hele strip afgelopen naar de fontein toe en alles op ons in laten werken. Bij de Trevifontein hebben we op een terrasje een biertje gedronken voor een prijs die je in Noorwegen op een terrasje betaalt…Maar het is wel leuk om alle mensen langs te zien flaneren. We hebben de fontein zien spuiten en de vulkaanuitbarsting gezien en daarna, na heerlijk gegeten te hebben, zijn we teruggelopen naar ons hotel. Nee Renske, we hebben geen gokje gewaagd.
Onderweg naar Las Vegas hebben we eerst langs de Route 66 het stadje Seligman bezocht. Dit stadje leeft nog van de prullaria van de oude Route 66, waar alle nostalgie naar vergane glorie hoogtij viert. Het regent vanochtend flink en nadat we een paar souvenirwinkeltjes hebben bezocht gaan we door. Vervolgens bezoeken we de Hooverdam. Wij zijn niet de enigen vandaag, want veel Amerikanen hebben op deze zondag hetzelfde idee. Er zijn geen parkeerplekken voor ons en nadat we een paar foto’s hebben gemaakt rijden we door. Hierdoor zijn we rond 3 uur in Las Vegas en hebben we de hele middag en avond nog voor ons om Las Vegas in te gaan.

Vandaag, 4 augustus, zijn Bob en ik vroeg vertrokken, omdat we naar Bryce Canyon wilden. De anderen wilden gaan winkelen en zodoende hebben we ons opgesplitst. De afstand tot St. George, onze volgende overnachting, is maar 200 kilometer en wij rijden over de Highway door naar Cedar City. Vandaar nemen we een binnenweg door een prachtig bos (Dixie National Forest) en een vrij hoge pas, ruim 3000 m hoog naar Bryce Canyon. We zijn blij dat we deze omweg genomen hebben. Het is de moeite waard en wie bezoekt nou Bryce Canyon met zijn eigen auto? Veel Hollanders spreken ons verbaasd aan en zijn dan ook enthousiast als ze over onze reis horen. AW en E bedankt dat jullie ons gezegd hebben dat we Bryce Canyon niet moeten overslaan! Op de terugweg naar St. George passeren we Zion National Parc, dat ook prachtig is door zijn bijzondere rotsformaties. Al met al een prachtige dag, waarop we heel veel foto’s hebben gemaakt.
Morgen weer een lange route naar Cortez.

• 05 Augustus 2014 - 09:49

Frank En Yvonne:

Leuk dat jullie Seligman gezien hebben en de Strip helemaal afgelopen zijn en ook nog de fontein in al zijn glorie hebben mogen aan schouwen.
    Las Vegas is een groot circus maar leuk voor een keer vind ik, is Frank het niet mee eens die vond het helemaal niks.
    Een beetje jaloers zijn we wel dat jullie Bryce Canyon gezien hebben, het stond ook op ons programma maar is er niet van gekomen.
    Ach zo blijft er wat te wensen over en heb je een reden om terug te gaan.

Rij voorzichtig en geniet er van

Groetjes Frank en Yvonne