verslag 12 - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu verslag 12 - Reisverslag uit Mazatlán, Mexico van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

verslag 12

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

29 Juli 2014 | Mexico, Mazatlán

29 juli
Vandaag zijn we vroeg (!) in Mazatlan aangekomen, na een voorspoedige rit door een prachtig landschap met vulkaankraters waar nog een blok basalt in zit. Dit verschijnsel heeft vast een naam, maar dat moeten de geologen ons maar vertellen. Het ziet er bijzonder uit. Er is hier veel landbouw onderweg. In de staat Tequila komen we langs eindeloze agaveplantages voor het produceren van de tequila. Vervolgens dalen we af naar de kustvlakte. De wegen zijn redelijk, omdat we over de tolweg rijden. Er rijden weinig vrachtauto’s en inhalen gaat gemakkelijk. Na ongeveer 500 kilometer komen we in de vissersplaats/ havenplaats Mazatlan aan. Hier zitten we in een sea-site resort avant la lettre. Het ziet er een beetje Russisch uit, maar er is een zwembad en een prachtige zee, waar we nu naar toe gaan. Buiten is het 42 graden in de zon, dus een verkoelend bad zal zeker verkwikkelijk zijn.

• 30 Juli 2014 - 23:23

Hans De Bruin:

Hallo Bob en Marjo,

Jullie hebben al weer een hele reis achter de rug vanaf Panama, leuk om te lezen. En hier bij ons is het inmiddels 30 juli, dus Marjo, gefeliciteerd met je verjaardag!

Wat een toestand met die corrupte agent waar je eerder over schreef, trouwens. Leuk hoe het is opgelost! Het doet mij denken aan de grensovergang van Mexico naar Guatemala, waar ik ooit passeerde. Je moest daar een busverbinding nemen die je alleen met lokaal geld kon betalen, Quetzales, die precies even veel waard zijn (of waren?) als een US dollar, waar mee je in heel Guatemala kon betalen. Behalve daar aan die grenspost. Wisselen kon wel tegen een onbehoorlijke provisie...

Sophie en ik hopen dat jullie het ondanks de tegenslagen die je af en toe beschrijft, toch erg naar je zin hebt en ook nog voldoende tijd over hebt om mooie dingen te zien. Het zijn toch wel heel veel kilometers bij elkaar.

Ik weet niet of jullie daar je e-mail kunnen inzien en of jullie onze uitnodiging voor september hebben gezien. I.t.t. wat we eerst lieten weten wordt ons feestje hier niet op zaterdag de 6e september, maar op zondag de 7e gevierd. We hopen dat jullie dan ook kunnen. Een week later denken we te vertrekken naar Frankrijk en Spanje.

OK, ik moet morgen weer vroeg op vanwege veldwerk. Nog ruim vier weken en dan heb ik opeens pensioen. Toch gaat alles opeens heel snel voor ons gevoel.

Hartelijke groeten van
    Sophie en Hans