14 juli - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu 14 juli - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bob en Marjo Boer-de Jeu - WaarBenJij.nu

14 juli

Door: Marjo en Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob en Marjo

15 Juli 2014 | Panama, Panama-stad

Na de Panamericana, waarvan het reisverslag nog op de site www.boenmaar.waarbenjij.nu staat, heeft onze Volvo 144 met de naam Jacob een grote opknapbeurt gekregen. Alle schade die hij aan de voorkant had opgelopen is hersteld en hij is ‘over-all’ gespoten. Niet alleen de buitenkant is vernieuwd, maar ook onder de motorkap is het een en ander veranderd. Bob heeft een zogenaamde ‘tropenradiateur’ geïnstalleerd en een nieuwe elektrische ventilator aangebracht. De cylinderkop is vervangen en nadat we een aantal maanden het oliegebruik hebben gecontroleerd, hebben we helaas geconstateerd, dat hij teveel olie gebruikte. Daarom is op de valreep ook het “onderblok” nog vervangen door een gereviseerd exemplaar. Eigenlijk heeft Jacob nu dus een heel nieuwe motor.
Hoe het verder met hem gaan zal, vertellen we de komende zes weken. Nu staat hij nog op de boot. Woensdag 16 juli gaan we hem in de haven ophalen.
Wij zijn zelf vanochtend vertrokken. Wat een luxe deze keer met de taxi naar Schiphol! Alles klopt, de taxi komt op tijd, we rijden om de file heen en zijn ruim op tijd op Schiphol, waar iedereen vandaag met het vliegtuig op vakantie gaat. Om kwart over één vliegen we weg van Schiphol en bijna elf uur later staan we in de hitte van Panama Airport. In het vliegtuig komen we weer veel bekenden tegen en in ons hotel staan al weer anderen ons op te wachten. Voor ons is het al aardig laat, maar hier is het pas half negen ‘s avonds. Er ligt kortom nog een hele avond voor ons….

• 15 Juli 2014 - 20:11

Janny Hagedoorn:

Ik wens jullie een goede reis en heel veel plezier.
    Jacob zal jullie vast niet laten staan ,na zo;n opknapbeurt.
    Ik kijk uit na de volgende update en foto's. Rij voorzichtig en geniet vooral.

groet Janny

• 16 Juli 2014 - 14:00

Renske:

Fijn dat jullie iig goed zijn aangekomen! Ben benieuwd of Jacob er ook zin in heeft!
    Liefs Renske